• Powitanie wiosny i backpack day w naszej szkole

•      W minionych latach wiosnę witaliśmy w naszej szkole na różne sposoby: było topienie marzanny,  przebieranie się za wiosnę czy dzień samorządności, ale  w tym roku postanowiliśmy zrobić to inaczej- dołączyliśmy do szkół, które zabawiły się w backpack day, czyli dzień bez plecaka. Nie oznacza to oczywiście, że przyszliśmy  do szkoły bez książek. Na pewno nie zrobiliby tego pilni uczniowie z Leźnicy😊 Trzeba było pogłówkować i zapakować książki i przybory w coś oryginalnego! Okazało się, że pomysłów nie zabrakło: były wszelkiego rodzaju kosze, skrzynki,  lodówki, podusie, a nawet ogromny miś (z brzuszkiem wypełnionym książkami). W zorganizowanym przez SU konkursie wygrała jednak Wiktoria z klasy V, która przyniosła książki… na desce do prasowania. Gratulujemy pomysłu!

Najbardziej oryginalne  „nosidła” zostały oczywiście nagrodzone drobnymi upominkami, a wszyscy uczniowie-  pysznymi cukierkami.

• Poznajemy historię naszego regionu

• 11 marca uczniowie klas I-III odwiedzili Dom Kultury w Łęczycy. Na sali widowiskowej oglądali wystawę starych fotografii oraz projekcję filmów historycznych o ludności zamieszkującej tereny dawnej Łęczycy. Potem poznali krótką historię osadnictwa  na naszych terenach oraz informację o powstaniu Kolegiaty w Tumie i Diable Borucie. Następnie każdy z uczestników miał możliwość zwiedzenia kulis sceny na której występują zaproszeni goście i aktorzy. W sali wystawowej  podziwiali prace laureatów I Międzynarodowego Konkursu Malarstwa Dziecięcego im. Asi Kowalczewskiej. Na wystawie zaprezentowano 35 prac, które zdobyły największe uznanie w oczach Jury konkursu. Wśród nich znalazła się praca naszej uczennicy – Nicoli Bienias, kl.I. Wystawa ta otwiera cykl wystaw międzynarodowych. Z Łęczycy prace powędrują do Szwecji a następnie do Włoch. Dzieci uczestniczyły też w warsztatach tanecznych, które sprawiły im wiele radości. Pełni pozytywnej energii wyruszyły zwiedzić Zamek Królewski. Zwiedzanie Zamku w Łęczycy to ciekawe doświadczenie, ponieważ poza poznaniem historii obiektu, można dowiedzieć się znacznie więcej z muzealnych ekspozycji poświęconych etnografii, archeologii, ziemi łęczyckiej i sztuce ludowej regionu. To idealna okazja do podziwiania panoramy miasta i jego okolicy z większej wysokości. Przez małe okienka wbudowane w masywną konstrukcję można dojrzeć naprawdę wiele uroków regionu!

• Muzyczna podróż po Kubie

• Dziś w naszej szkole odbyła się kolejna, profesjonalna lekcja muzyki pt. „ Roztańczona Hawana”. Poprowadził ją Hanusz Kowalczyk  z Agencji Artystycznej "Marrietta". Przedszkolaki i uczniowie odbyli podróż w świat muzyki kubańskiej. Muzyczny ogień, nieposkromiony wyspiarski temperament, ekspresja i zaangażowanie tancerzy sprawiło, że poczuliśmy się, jak na gorącej wyspie Kuba. To wydarzenie muzyczne zapewniło wszystkim  świetną zabawę, nie tylko wielbicielom kubańskich rytmów. Mogliśmy podziwiać taniec kubański , który składa się z czterech części: salsy, mamby, cha-chy i merengue. Niezwykła ekspresja i wyjątkowość sceniczna zabrały wszystkich uczestników w podróż po Karaibach, w podróż niezwykłą, którą zapamiętamy na długo.

• Kontakt

• Szkoła Podstawowa w Leźnicy Małej
        • (24) 721 18 60
        • Szkoła Podstawowa w Leźnicy Małej Leźnica Mała 36, 99-100 Łęczyca Poland
        • Poniedziałek - 11.00 – 13.00 Wtorek - 11.00 – 13.00 Środa - 8.00 - 10.00 Czwartek - 8.00 - 10.00 Piątek - 8.00 - 10.00